Dit is waarom jouw bedrijf een huisstijl nodig heeft

Veel starters onderschatten het belang van een goede huisstijl. Vaak beginnen ze zelf met een aantal kleuren die ze wel mooi vinden; met een standaard logo of de standaard kleuren die een bepaald thema met zich meebrengt. Het lijkt misschien een goed begin; maar investeren in de branding van je merk is een hoop waard. En dit is waarom.

De huisstijl van je bedrijf is passend bij je branding. Dus het past bij wat jij als bedrijf uit wil stralen en over wil brengen aan jouw (ideale) klanten. Een goede huisstijl vertaalt dus jouw verhaal en visie in een beeldmerk wat herkenbaar is. Het zorgt ervoor dat je professioneel over komt. Want doordat jouw huisstijl aansluit bij wat jij als bedrijf uit wil stralen trek jij sneller klanten aan die hiernaar op zoek zijn.

Daarnaast gaat het er ook voor zorgen dat klanten je gaan herkennen. Wanneer jij je huisstijl doorvoert op verschillende plekken; denk aan je website, social media maar ook aan drukwerk, gaan klanten je werk herkennen. Het meest ideale plaatje is dat ze je werk al herkennen voor het zien van je naam. Want met herkenbaarheid bouw je een betrouwbaar netwerk op. Daarnaast werkt het onderscheidend van je concurrenten en kan je er met je eigen unieke huisstijl voor zorgen dat je opvalt en er uitspringt tegen over je concurrenten gezien.

Een duidelijke huisstijl geeft je dus herkenning en betrouwbaarheid, maar zorgt er ook voor dat je zelf weet waar je aan vast kan houden. Bij het maken en ontwerpen van nieuwe designs heb je alle lettertypes en kleuren al klaarstaan vanuit je huisstijl en weet je welke vormgeving je naar op zoek bent.

Ook op zoek naar een unieke huisstijl passend bij jou bedrijf? Neem gerust contact op voor de mogelijkheden. Ik kijk graag met je mee.